[Epitesz-barkacs] Kulteri "tanyasi" vakolat kerdes

Pataki István pataki.istvan at freemail.hu
2014. Ápr. 12., Szo, 17:33:12 CEST

Végeztem egy kísérletet:

YTONG 20cm*7,5cm tégla
10cm-es 50*5-ös laposvas
2,5cm-es, 30*30*3-as szögvas

elektróda CFH 52305 (900 fokos)
PB gázos forrasztópisztoly, Rothenberger, (készletből, noname, már nem szerepel
katalógusban)

A szögvasat egyik külső lapjával ráforrasztottam a laposvas lapjára, szélétől
kb. 2mm-re.

A legalább negyed órányi melegítés alatt (a forrasztópisztoly teljesítményének
határait feszegettem) a laposvas vége körül cm-nyi csíkban az ytong is körben
vörös volt. A művelet után egy alig észrevehető szürkülés és talán néhány
hajszálrepedés mutatkozott a felületén. Tehát nem robbant szét, nem porladt el,
de ez csak egy nagyon rövid, felületi behatás volt. Az ytong felől nem
érzékeltem különös hőelvonást, a szabad felület talán ennél gyorsabban hűlt.

Ennyi.

Üdv
pi