[Epitesz-barkacs] Kulteri "tanyasi" vakolat kerdes

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2014. Ápr. 13., V, 11:32:36 CEST

Imre Kormos wrote:
> [...]

Napkollektorral nem lehet olyan iszonyú hőmérsékletet előállítani. Persze, ha
eltekintünk a sok tükrös móditól, de ez nem háztáji megoldás.

Rengeteget számolgattam úgy 2 éve, még vill. modellt is csináltam, és az jött
ki, hogy bizonyos méret alatt, pl családiházas méretben nem igazán oldható meg
jól. De ennek a sokszorosánál, pl egy lakótelep méreténél már gazdaságos
lehetne. (A tömeg a méretek köbével, a felület meg csak a négyzetével
növekszik.)

Persze én a modellemet nem hőszigetelt hőtárolóra csináltam, hanem simán
talajra. Hőszigetelt hőtároló esetén családi házas méretben is jó lehet, de
valszeg pokoli drága lenne. Legegyszerűbb a nagy víztartály a ház pincéje alatt
pl, ami agyon van hőszigetelve. Csak nehogy beleessen valaki, amikor forró a víz
benne. (Állítólag Izlandon minden évben vannak ilyen halálos balesetek, valaki
belecsúszik a forró vízbe.)

hjozsi

Ps: mostanában hallottam: "Italba akartam fojtani a bánatomat, de a rohadék tud
úszni!" :-)