[Epitesz-barkacs] 3mm rozsdamentes palca

Pataki István pataki.istvan at freemail.hu
2014. Ápr. 27., V, 01:48:12 CEST

Triviális megoldás lenne több csavar használata. De a csavarnak nem szabad kotyognia a fémlemezben, tehát ne legyen ott menet rajta, és nagyon passzentos legyen a lyukban. Ehhez viszont sablonnal, gépi beállítással kell fúrni a fát. Sajnos ha kotyog a csavar, annak nem tud ellenállni az a 6x90mm felület, még a tölgynek is sok az ott ébredő nyomás.

A felület növelésével csökkentheted a nyomást, talán azt próbáld meg kitalálni, lehet-e keresztirányban is megtámasztani? Tehát a függőlegesen álló vaslemez nem csak egy sík lap, hanem "+" keresztmetszetű. Ez lehetne rejtett is, amikor a vas nem ér ki a felületig, de akkor meg nem egyszerű a nútot elkészíteni, pláne utólag. Esetleg csak egyik, nem annyira látszó oldalra a mostani lemez élére derékszögben hegeszteni egy lemezt, azon már elég jól meg tudna támaszkodni az oszlop. Ha van érkezésed vele sokat veszkődni, akkor leköszörülöd a kiálló lemez egyik élét, arra hegesztesz keresztben egy, az oszlopnál keskenyebb lemezt, és a helyét bemarod az oszlopban.

Amit gondolom nem nagyon szeretnél, megoldás lehet az is, hogy egy zártszelvénnyel körbefogod az oszlop alját, akkor nem a fát támasztja a tartólemez, hanem a vasat, az meg körben nagy felületen adja át az erőt.

Üdv
pi