[Epitesz-barkacs] fal ék, habarcsnyomó

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2014. Aug. 29., P, 23:26:32 CEST

Hofferek Attila wrote:

> Nálam remélem lesz hova mennie befelé, ez nem fugázás lesz hanem
> teljes rés kitöltése. Azt akarom elérni h a fal túloldalán kezdjen el
> kifolyni.

Jó lenne, ha lenne valami lapos csőféle, amivel a kitöltendő rés közepéig is
beérnél akár. Akkor tuti, hogy bentről kifelé tolul az anyag mindkét oldalon, és
nem az lesz, hogy már ugyan a túloldalon is orrán-száján folyik az anyag, de
belül mégis marad sok-sok üreg.

Ha már sűrített levegő:
A töltögetési problémák miatt én elfilóznék azon a lehetőségen is, hogy ha van
egy edényféle, amibe pár kiló anyag is belefér, és zárt, pl egy kisebb
kiszuperált kukta, akkor annak az aljára vagy valahovájára :-) csinálnám a
betöltőcsövet, ami egy vékonyfalú fémcső is lehet ellapított szakasszal, ami
befér a rés közepéig. A kukta súlyszelep részét pedig szabályozott nyomással (pl
2-3 bar, amit a kukta kibír biztosan) támadnám meg egy lefújópisztollyal úgy,
hogy ha nagyon jön az anyag, simán elveszem, és leereszt azonnal a légnyomás
benne.

Az anyagot elvezető cső lehet valami vékonyfalú rézcső, aminek a kukta felőli
része peremes. Bentről kifelé kell beletolni, gumit rakni a perem alá, aztán a
túloldalon valami módon behúzva tartani. Ez akár egy ráragasztott, vastagabb
falú cső is lehet, és a ragasztó mehet belülre is, hogy az egész mereven és
tömítetten álljon. Lehet, hogy a gumi nem is kell alá ilyenkor.

Ha sikerül az összeállítás, lehet, hogy kell hozzá két ember (egy tartja a
kuktát a csővel, és irányítja az injektálást, a másik meg adagolja a levegőt),
de igen haladós lehet feltöltéssel együtt is. A kuktába beleférne akár 2-3
fándli anyag is.

Szerintem nem simán cement-homok keverék kellene, mész is kellene bele. Ettől
sokkal folyékonyabbá tud válni az anyag, és bőven meglesz a kikeményedés utáni
szilárdsága. Végülis ez finom malter. Minden alkotórésze finom legyen, tehát
nehogy maradjon benne kavicsdarab. (homok rostálása, mész szűrőn való
átpaszírozása, ha kell.)

A non-text attachment was scrubbed...
Name: kukta1.gif
Type: image/gif