[Epitesz-barkacs] Norton kut

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2014. Dec. 8., H, 00:55:28 CET

Balázs Bámer wrote:

> Az van, hogy egy pinceajtó előtt leásott hordóból gondolom kiszívni a
> vizet. A cső benne van, a vége elérhetetlen, ezért nem játszik
> búvárszivattyú. A csőből le kell tudni ereszteni a vizet, hogy ne
> fagyjon bele, de föl is kell tudni kapnia.

Én azt a megoldást látom a legegyszerűbbnek, ha norton kút, hogy a kutat kicsit
el kell rontani.
Van a dugattyú benne, és a henger, amiben mozog. Ennek a felső részébe valami
kis horonyfélét kellene produkálni, hogy amikor teljesen le van nyomva a kar,
tehát fent van a dugattyú, akkor vissza tudjon menni levegő.

Ugyanakkor lent ugye van benne egy lábszelep. Azt meg kell hagyni, de azt is
kicsit el kell rontani, ne tömítsen teljesen.

Ezek a feltételek amúgy maguktól is teljesülni szoktak. Régen sokat használtam
ilyet, az történik, hogy ha sokáig nem nyúlsz hozzá, visszaereszti a vizet,
aztán amikor újra kell a víz, akkor hevesen kell rángatni fel-le. Levegőt is fel
tud szívni, és a gyorsaság miatt a felkapott víznek a csőben lesz lendülete is,
szóval pár rángatás után aránylag mélyről is feljön a víz. A tömítettségtől
függő idő alatt ereszti vissza. Ha netán teljesen tökéletes lenne, és semennyire
nem eresztene vissza, akkor kell kicsit elrontani a fenti módon.