[Epitesz-barkacs] Norton kut

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2014. Dec. 8., H, 13:48:55 CET

Balázs Bámer wrote:

> Eredetileg én is ezt akartam, de nem volt végiggondolva a behelyezés.
> Ez kb. lehetetlenné vált, és a bontás sem opció, nem törünk föl 15 cm
> betont. Ha a Norton-kút fölkapja, az jó. A csőből még le tudok vágni,
> hogy ne szívjon tömény agyagot az aljáról.

Nem gondoltam, hogy ez ennyire "bebetonozott" helyzet.

Akkor marad a norton kút asszem.

A cső végéből nem érdemes levágni, mert előbb-utóbb az új szintre fog feljönni
az iszap, ezáltal a hordó érdemi térfogata csökken. Inkább ugyanide valahogy
időnként nagy vízárammal lenyomni vizet, és ez jól felkeveri az iszapot, és
rögtön ki is lehet szivattyúzni.

Azt még nem írtad, hogy a víz pontosan honnan kerül a hordóba. Ha mondjuk egy
rácsos lábtörlőféle alól, akkor annak a résznek a kifolyójához valami műanyag
szövetfélét (geotextil?) lehetne rakni, hogy a sóder, ami utána ide kerülne, ne
jusson le. Így a sóder az iszapot nagymértékben visszatartaná. Néha - jó
időben - aztán a sódert ki lehet cserélni egy átmosottra, vagy átmosni, ami itt
van (pl egy betonkeverőben). Lehet, hogy csak pár évente kellene.