[Epitesz-barkacs] Egy 70 cm hosszu 20-as vas a ket vegen

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2014. Dec. 9., K, 11:47:25 CET

Endre Szabo wrote:
> Sajnos csak létra van, meg egy 40*120-as nyílás jelenleg (2 db
> betonkefnit kiszedek a gerendák közül).

Nem tudom, miféle kefnik ezek, hogy jön össze a 70 centi, de tegyük fel, hogy
tényleg lesz a födémen, ha jól értem, egy 40x120-as nyílás.

Milyen egységekben vannak a csempék? Ha csörlő, akkor az jószerivel ingyen
dolgozik, és fölösleges egyszerre annyit rárakni. Úgyis az lesz a baj, hogy
forog erre-arra, elakad. De hát végülis megoldható.

Nem a menetes száron fog múlni a dolog. Ha betonvas, akkor össze lehet
villámgyorsan rakni valamit meglévő anyagból. Ha van 6-os betonvas, abból kijön
a két háromszög alak, ami megfogja a falap két végét, és ha nem megvenni kell,
hanem meg is van az a menetes szár, akkor arra rárögzíted a háromszög felső
csúcsait a két végére, és ugyaninnen indul egy V alak, aminek a közepébe megy a
kampó. A menetes szár mással is helyettesíthető, mint támaszték. Neki csak
nyomóerő jut. (Rajz.)

Ha végeztél, semmi nem megy kárba. Ha drót, az nem veszteség, ha betonvas, azt
berakod akármibe, ahova a hossza és a vastagsága alapján jó, szóval nem kell
tárolgatni.

Létrán felhordani a dolgokat tényleg szar ügy.

> alulról 2 db 70 cm-es U vassal merevítek, az U vasakhoz lesz
> szemescsavarral odafogva a betonvas is).

A rajz: alul szükség szerint lehet merevíteni, falaptól függ, mennyire kell. Nem
feltétlenül vassal kell merevíteni, lehet az szintén tetőléc-féleség. Rászögeled
keretként.

A drótok: Akármilyen vasdrót megfelel, csak annyit kell párhuzamosan fogni, hogy
10-15 kiló jusson 1 mm2-re. (kb 30-40 kilótól szakadna el.) Nem kell
felszabdalni, hanem ahogy a nagymamák a fonalat, két valami közé (fába bevert
szögek) kifeszítve körbetekered annyiszor, amennyi kell, és kapsz egy zárt
alakot, amit aztán háromszög alakra húzhatsz, vagy a felső V alaknál csak ahogy
a szögek között volt, úgy hagyni, csak középen meghajlítani.

A merev rúd helyett, ahova a menetes szárat vennéd, be lehet rakni szintén egy
farudat, tetőlécet, nyéldarabot. Ez merevebb nyomóerőre, mint pl egy 10-12-es
betonvas. A végeket meg lehet kicsit faragni, hogy legyen a drótoknak fészke, ne
csússzanak le. Meg hát plusz drótokkal jól oda lehet kötözni. Szerintem ez
megvan fél óra alatt. Ha meg már nem kell, semmi értékes anyag nincs benne, ami
miatt így kéne tárolnod, de ha fent elfér pl a csemperakáson, máskor is jó
szolgálatot tehet, pl le is kell majd azokat a holmikat juttatni.

A födémterhelésre figyelj! Nem lehet egy helyen akármennyit összerakni. Milyen
födém, milyen gerendák, mekkora a hosszuk? Ha kiszedhetők a béléstestek, vagyis
még nincs a födém egybebetonozva, különösen körültekintően kell eljárni. Nem
csak hajlító nyomatékra kell gondolni, hanem a falnál nyíróerőre.

A non-text attachment was scrubbed...
Name: emelo1.gif
Type: image/gif
Size: 2004 bytes