[Epitesz-barkacs] Egy 70 cm hosszu 20-as vas a ket vegen

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2014. Dec. 9., K, 16:33:24 CET

Endre Szabo wrote:
> Néztem, de a padláson nem lesz annyi helyem. Hmmm. Akkor
> elgondolkozom a szemescsavaron.

Mitagadás, nem értem. Csak nem azt mondod, hogy max csípőmagasságba tudod
szerelni a csörlőt?

> Egyszerre kell felrakni, pechemre most szombaton. Nem lakunk még ott:)

Akkor világos, miért nincs még fenn. Akkor is nagyon hamar meglesz. A szemes
csavart nem igazán értem, hova akarod rakni.

Mellesleg kiszámoltam a menetes szár igénybevételét, ha úgy veszem, hogy csak a
mag van, azaz kb 16-os rúdnak felel meg. Nem lenne jó, 200 kilónál több, mint
60kp/mm2 lenne az igénybevétele. Vagyis simán elgörbülne. Tényleg egész könnyű
ilyen vastag vasat meghajlítani!

De ha függőlegesen helyhiány van, akkor a 3/4-es cső megfelel. Középen párszor
körbetekert dróttal meg lehet rá kötni a csörlő kampóját úgy, hogy a
körbetekerésből jusson csak a csőre is, jól meghúzva ez a rész. Valahogy úgy,
hogy kihagysz a drót egyik végéből valami méteres darabot, aztán elkezded
tekerni körbe a horogra meg a csőre úgy, hogy szépen elférjen a horog, aztán, ha
már elég sok ment rá, hogy tuti elbírja, akkor jópár menetet csak a csőre, meg a
másik végből is, aztán a szabad végeket összesodrod egymással, és meghúzod
valami fogóval. Körbetekerheted akár a horogra menő részen is, akkor tutin nem
lazul le.