[Epitesz-barkacs] Melyik kazánt?

szepygab at gmail.com szepygab at gmail.com
2014. Dec. 11., Cs, 16:35:06 CET

A kondenzációs két okból jobb. Az egyik, hogy a kondenzáció miatt
normálisabb anyagokból kell csinálni a hőcserélőjét, a szerelőm szerint
hosszabb a várható élettartama. Érdemes lehet csak ezért is olyat választani.
Az energiamegtakarítás a másik, ami csak akkor működik, ha a fűtési idény
jó részében elég kb 40 fokos előremenő vízhőmérséklet. 50 fölött már gyak.
nem kondenzációsként működik.
Mivel a méretezés -15 fokra történik, az idény átlaghőmérséklete Budapesten
+1 fok, ez azért jó eséllyel teljesül.
Nekem új építésű házban 5 éve van Ferroli kondenzációsom. Gépészetileg
OK, de az elektronikája szar. Átlag negyedévente elfelejti a beprogramozott
paramétereit és visszaáll alapra. Olyankor nem csinál HMV-t. Csináltam egy
részletes leírást, ami alapján a lányom is 5 percen belül újra programozza :-)
A szerelő szerint 60-80 eFt lenne a panel cseréje, ugyanarra a vacakra.

A baj az, hogy aki tud kazánt tervezni, az nem ért az elektronikához. Kiadják
valami alvállalékozónak, hogy csináljon egy panelt bele, valószínűleg a
paramétereket se tudják igazán jól megadni, viszont legyen nagyon olcsó.
Szép új világ - így válik a mozgó, kopó alkatrészeket nem tartalmazó
elektronika sok berendezés gyenge pontjává. :-(

Gábor