[Epitesz-barkacs] Melyik kazánt?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2014. Dec. 13., Szo, 00:44:05 CET

Vajk Fekete wrote:
> Ha fent a huvos szello nyaldossa a csoveket, akkor igen. Ha van
> hoszigeteles es a csovek alatta vannak, akkor nem igazan. Ha fent
> vannak kotodobozok es meg kiszellozese is van a csonek, akkor azert
> aggodnek.

Szerintem pont akkor nem kell aggódni, ha fent van kiszellőzés. Ha lent
valamelyest zártabb, akkor a kinti levegő összetétele lesz az uralkodó.

Ha fent teljesen zárt, mert ott semmi más nincs, csak cső meg dobozok, méghozzá
esetleg olyan csavarral lezáródó fedelű, tömített dobozok, akkor lehet, hogy
össze tud gyűlni sok víz idővel. De azért nagyon parázni se kell. Vannak a
tömített villanyóra-szekrények, azok se szoktak szétnedvesedni belül. Igaz, hogy
azokhoz meg csövön jön be szintén az áram, ami a külső levegővel kontaktál.

Ergo: ha van a padláson villany, mert ménelehetne, sötét lenne különben este, ha
valamiért ott kell valamit csinálni, akkor annak a vezetéke is csőből jöhet ki,
és az már meg is oldja a problémát. De csak úgy, direkt ezért is kijöhet
bárhonnan a rendszerből egy cső, max a végébe kell tenni valamit, hogy a bogarak
ne másszanak be rajta. Pl egy kis darab fémszivacsot vagy dörzsit.