[Epitesz-barkacs] Kályha passzívházba

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2014. Dec. 17., Sze, 02:01:12 CET

Még valami.
Nem merült fel még bennetek, hogy a belsőépítészet egy szakma? :-)
Mindenkinek egész konkrét elképzelése van arról, hogy a kérója hogy nézzen ki
belülről, ami azt sugallja, hogy mit nekem, én tudom, mit akarok, mindenki
menjen a p-ba, aki ebbe bele akar szólni...., pedig lehet, hogy egy ebben
jólképzett szakember úgy tudja a belső teret kialakítani, hogy messzemenően
figyelembe tudja venni azok igényeit, akik benne akarnak lakni. És ezt sok
beszélgetéssel ki is szedi belőlük, nem a benne lakóknak kell kitalálniuk előre,
hogy mit szeretnének.

Aztán persze lehet, hogy ez nem egyszerű, főleg, hogy az építésszel is
egyeztetni kellene (jó esetben a két ember azonos), és az se biztos, hogy
sikerül jót találni, ha már úgyis fizetni kell, és biztos nem keveset.

Olyannal is találkoztam már, akinek kicsi volt a lakótere, és telenyomta
mindenféle bútorokkal, aztán mozdulni is alig lehetett benne, pedig rengeget
agyalt rajta, hogy mit vegyen, hol mi legyen... Felvetettem a belsőépítész
témát, de mereven elutasította. Nem tudom persze, hogy igaza volt-e, de ezeket
és hasonló képeket nézegetve gyanús, hogy nem.

Külföldön van kultúrája ennek a belsőépítész dolognak? Mert hogy itthon nincs,
arra mérget vennék. Van persze, akinek nem kell, mert jókora esztétikai és
hasonló képességekkel áldotta meg a sors, de gyanús, hogy az emberek zöme nem
rendelkezik ilyesmivel.

hjozsi

Ps: itt rólam nincs szó, nálam lomtalanítási, meg tán nem hosszú idő múlva
használhatócucc-eladási szakemberre van szükség. :-)