[Epitesz-barkacs] Kályha passzívházba

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2014. Dec. 17., Sze, 12:34:45 CET

Merlin Power wrote:
> Jó is az, ha az ember boldogan élhet egy 150-200 nm-es házban, 400-500
> nöl-es, gyönyörű, fás, pázsitos kerttel, amelyben elvesznek a
> gyerekek a játék közben ....
> de a magyar valóság az, hogy az általad leszólt lakótelepek ésa a
> benne lévő lakások jó része jobb állapotban van, tisztább és
> szárazabb, lakhatóbb, mint nem egy vizes, penészes ház.
> Tudjuk, hogy nem a típusa alapján kell megítélni a házat, lakást,
> hanem az állapota, lakhatósága alapján.

Nekem a panellal szemben más ellenérzéseim vannak.
Lehet, hogy egyéni szoc probléma, de inkább elvagyok egy jó szar helyen, ami egy
telken van, mint egy tök lakható, rendesen kialakított panellakásban, ahova csak
hatszáz ajtó kinyitása-becsukása után és lifttel (jó esetben működik) lehet
feljutni, körülöttem hasonlók, és mindenfelé orrba-szájba terjednek a hangok,
szagok.

Tökszar szellőztetni, mert szinte biztosan belehány a levegőbe dohot (dohányzik)
az egyik szomszéd, ami persze bejön. Reggelente biztosan arra kell ébredni, hogy
a kukásautó óriási csörömpölésekkel borítja ki a nagyméretű fém hulladékgyűjtő
konténereket, és hogy a sok autó, ahogy elindul, termeli nem csak a zajt, hanem
a bűzt, meg a kiherélt kipufogójű kismotorokkal állandóan gyűrkőző kölykök,
mindig valaki fúrja a betont, a bejáratnál mindig állnak az "ügyeletes"
dologtalan ottlakók, és nem is nagyon akarnak félreállni, amikor az ember
közlekedik...

És hogy az autóból nem lehet kirámolni úgy, hogy kiveszek valamit, beviszem,
addig nyitva lehet..., mert tutira azalatt a fél perc alatt is kirámolják. Pedig
arról szó sincs, hogy felvinném, csak mondjuk a fő bejárati ajtón belülre. Amit
meg akkor lopnak el, amikor az autóhoz visszamegyek. :-) (volt, hogy sok holmi
volt, és úgy rámoltam, hogy mindig kicsit odébb, csak látótávolságon belülre.)

Szóval az egész koncepciózusan xar. Csak a lakás bejárati ajtaja mögött vagyok
úgy-ahogy otthon, azon kilépve már nem. Szóval van benne egyfajta börtöncella
érzés.

Azt el kell ismernem, hogy ez egy kiváló válasz a túlnépesedés adta kérdésre. Az
ember felfogható ebben a mennyiségben egy káros élőlénynek, penésznek, ami jobb,
ha koncentrálva van a föld bioszférájában "tárolva". Ha mindenki családi házban
lakna, sőt, tanyákon egyenletesen elosztva, az egy iszonyatos
környezetszennyezés lenne.

Mondjuk van 40millió km2 lakható terület (a szárazulatok ötöde mondjuk), 3
fő/tanya, az 0,17 km2 jutna egy tanyára átlag. Vagyis durván 400m-es raszterháló
lenne, de szinte mindenütt, ami nem magas hegy meg délisark, folyó, tó, mocsár,
közút...

És lesz ez még rosszabb is. Úgy értem, az ember majd le fog kényszerülni a
földfelszín alá is lakni.