[Epitesz-barkacs] Kályha passzívházba

Topybear topylista1 at topybear.hu
2014. Dec. 17., Sze, 14:34:22 CET

On 2014.12.17. 13:48, Pataki István wrote:
> Csak egy mondatodra reagálok.
>
> Nem is tudom, miért ölte meg az emberi kapcsolatokat? Sok, hasonló
> életkörülményű ember élt egy csoportban, eleinte egyidőben voltak
> távol és otthon is, igazán összejárhattak volna. Szerintem ennek csak
> kis részben az építészet az oka. Gyerekeknek meg akár egészen jó is
> lehetett.

Egyrészt mert a megszokott közösség nem ugyanoda került hanem
szétoszlott egy csomó házban. Másrészt ott az életük egy részét az
udvaron, utcán élték, a panelban becsukod az ajtót és azt sem tudod ki
lakik két emelettel lejjebb.

> A régi módi, amikor egymás szájában éltek az emberek (meg közös volt a
> budi) automatikusan megakadályozta az elidegenedést, de talán éppen
> ezt kompenzálták túl, amikor megvolt rá a lehetőség, behúzták maguk
> mögött az ajtót, és nem kukucskált be a szomszédasszony a fazékba.

Hát valahogy így. Viszont a budi előtt megálltak beszélgetni, meg az
udvaron is. Meg eleve olyan kicsik voltak azok a lakások, hogy az életük
egy részét házon kívül élték. Ez van akinek hiányzik, van aki örül, hogy
nem bámulnak bele a tányérjába.
Szomszéd nénin is látom - egyedül van -, hogy örül, ha van itthon valaki
szabadságon, mert jön, beszélget. Más kérdés, hogy amikor a nyitott
ajtóban állok a létra tetején lábam alatt egy kirobbantott kismegszakító
dobozzal és próbálom megjegyezni, hogy melyik vezeték melyik és majd
hova tegyem az új dobozban, akkor ezt kevésbé tudom értékelni. :)
Aztán van, ahol összejött a társaság épület szinten is, van ahol nem.
Láttam mindkettőre példát, volt ahol még az sem kellett, hogy hasonló
életkorúak legyenek. De láttam hasonlót családi házas övezetben is.

Topy