[Epitesz-barkacs] Kályha passzívházba

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2014. Dec. 18., Cs, 00:18:14 CET

Vajk Fekete wrote:

> es egy hagyomanyos epulet belso tereben nem sok olyan epiteszeti elem
> van, aminek lenne teteje amin megalljon a por.

Ha összeszedik a szabadon álló tárgyakat, akkor egy relpülőgép-hajtómű erejű
huzatot lehet bent csinálni, ami minden port levisz, és hasonló ventillátorral
kikergetni. :-)

Kicsiben: megcsináltam egyszer régen, hogy a sok zegzugból egy kompresszorral
táplált lefújópisztollyal kifújtam a port egy olyan alkalommal, amikor kint
erősz szél volt, és kereszthuzatot csináltam. Egész hatékony volt. Agyaltam is
egy olyan porszívón, aminek a fejében van egy fúvókasor, és ezt körbeveszi az
elszívás. Ekkor nem annyira a szívónyomás a lényeg, hanem a szívó térfogatáram.
Persze csak gondolat maradt, nem is biztos, hogy meg tudnám csinálni, de hogy
hatékony lenne, az szinte biztos.