[Epitesz-barkacs] Acél edzés háztáji módszerrel

hozso_001 at freemail.hu hozso_001 at freemail.hu
2014. Feb. 28., P, 08:46:59 CET

   Sziasztok!

   (Először is köszönöm a múltkori, menetes szár-hajtókar
rögzítéssel kapcsolatos hozzászólásokat!)

   Csak elvi szinten vetődött fel bennem a gondolat, hogy
a vaslerakatban kapható vasárukat (szögvas, laposvas stb.)
lehet-e házi módszerrel edzeni?
   Valaha tanultam némi metallurgiát még középsuliban,
akkor sokat nyüstöltük a vas-szén állapotábrát... :D

   Milyen anyagminőségű a vaslerakatban kapható vas anyag?
(Mármint mekkora a széntartalma?) Mivel aránylag könnyen
munkálható, nyilván nem edzett. De Vajon ha fatüzelésű kályhában
izzásig hevítem és bedobom egy vödör vízbe, akkor beedződik-e?

    Üdv.: Horváth Zsolt