[Epitesz-barkacs] Légcsere

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2014. Jan. 13., H, 13:29:49 CET

Hofferek Attila wrote:

> Vagy hogy 1 kobmeter tuzifa akkor lesz 1 kobmeter ha 1,7-et veszel
> mert az osszes
> faszkalap tuzifas ugy erti az egy kobmetert ahogy a kocsirol lehullik
> :) Tehat ha veszel
> egy 1x1x1,7 kalodaval, akkor a tuzifa.com szerinti szamolasban 2,9
> kobmetert vettel :)

Na ez már az intézményes csalás területe. Ettől nem fog a m3 definíciója
megváltozni egyik szakmában sem, hogy ugyanmáá, azt nem úgy kell érteni...

Különben a fát miért nem mázsára árulják? Régről vannak emlékeim, hogy az autón
volt egy mérleg, arra rakták a kosarat, de lehet, hogy az szén volt (még
kisgyerek voltam).

Na aztán a sódert is átverősen hozták mindig, de volt olyan, hogy jóval többet
hoztak. (Kisimítottam a kupacot jól mérhető kúppá, és kiszámolhattam a
térfogatát.)