[Epitesz-barkacs] Menetfúrás és menetvágás sablonnal

hozso_001 at freemail.hu hozso_001 at freemail.hu
2014. Jan. 28., K, 08:55:55 CET

   Sziasztok!

   Egy kis elméleti kérdés...

   Kézzel hogyan lehet minél pontosabban (mármint minden
irányból merőlegesen) menetet fúrni illetve menetet metszeni?

   Én arra gondoltam, hogy kellene készíteni egy sablont. Egy
vastagabb fadarabba lyukat kell fúrni, ami megvezeti illetve
közel merőlegesen tartja a fúrót a munkadarabhoz képest.
(Gyors szorítóval pedig rá lehet fogatni a munkadarabra
a sablont a fúrás idejére.)

   Menetmetszésnél viszont ez egy kicsit körülményes, nem?

   Más ötlet?

   (Egyelőre csak elvi szinten kérdezem, tehát nincs konkrét
feladat.)

      Üdv.: Horváth Zsolt