[Epitesz-barkacs] Válasz: Re: kombi kazán, fűtés, melegvíz

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2014. Júl. 7., H, 06:33:44 CEST

Gál István wrote:
> [...]

Teljesen érthető. Ez egy jó találmány, egyre több helyen alkalmazzák.

Nem erre gondoltam, hanem a melegvízcső hőveszteségére. Presze tudom, ezt nem
könnyű kimérni. Nem tudod véletlenül, hogy vannak a csövek szigetelve? Ha csak
körbe van tekerve ezzel a filc-szerű anyaggal, akkor az bizony valszeg jelentős
hővesztést jelent.

Talán úgy lehet kimérni, hogy ha tartósan ki van kapcsolva, akkor egy távolabbi
melegvízvétel után várni valameddig, és újra megnyitni egy ilyen távoli
melegvíz-csapot, és megmérni, milyen meleg a víz, és az eltelt időt is. Néhány
ilyen mérés többféle várakozási idővel, a hőfokesési sebességből ki lehet
számítani kb a hűlési időállandót, ebből meg a fajlagos hőveszteséget, ha ismert
a cső anyaga, mérete. Ezután már csak a hosszakat kell ismerni meg a beállított
hőfokot. Persze ez se pontos, mert lehet, hogy a csö körüli pl tégla is
felmelegszik picit, és az is hőszigetel.

Persze egyszerűbb lehet a vízfogyasztás nélküli rendszer energiafelhasználását
leolvasni. Gáz vagy villanybojler a forrás?