[Epitesz-barkacs] kombi kazán, fűtés, melegvíz

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2014. Júl. 7., H, 11:34:03 CEST

Varga Tibor wrote:

> Igaz, a fiamnak sikerült elfogyasztani a 30 literes tartályból a meleg
> vizet, annak ellenére, hogy közben huszonvalahány kW (mínusz hatásfok)
> fűtötte a kombi gázkazán a tartályt.

Agyaltam egy kis szerkezeten, lehet, hogy a közeljövőben megcsinálom.

Zuhanyozáskor a lecsurgó melegvíz átmegy egy olyan hőcserélőn, ami végülis egy
cső, felül folyik bele, alul ki. Úgy kialakítva, hogy mindig tele legyen vízzel.
A cső szinte meg van tömve egy rugóra hajlított rézcsővel, amiben viszont
lentről felfelé folyik a hidegvíz nem a bojler felé, hanem a zuhanycsap hideg
ága felé. Persze ekkor is kell a termosztátos zuhanycsap.

Folyománya: jelentősen lecsökken a bojlerből jövő melegvíz a zuhanyozás során.

El tudom képzelni, hogy egy ilyen mellett jóval többen tudnak ugyanakkora
bojlerből megfürdeni, illetve jelentősen lecsökkenthető a bojler mérete.

Hátránya: ha valaki hidegre akar váltani, nem fog neki sikerülni. :-) Legalábbis
nem rögtön.