[Epitesz-barkacs] paks - elore menekulesi lehetoseg

Szali Sandor szali.sandor at gmail.com
2014. Júl. 15., K, 22:05:44 CEST

jhidvegi wrote:
> Egy kérdés, kis horderejű:
> Van valami elméleti elképzelés arról, hogy az információ vagy azzal
> valamit tevés és az energia megfeleltethető-e valamilyen arányban?
> Tehát, hogy nem ismerve a jövőt kiindulásból is megmontható, hogy
> elvi minimum x joule egy bit infó A-ból B-be juttatása?

nekem azt lenne erdekes megerteni, hogy az informacionak is van
tomegegyenerteke.
Ezt valahol mar regen lattam fejtegetni, ez elegge erdekes lenne, kb. mint a
kvantummechanika :)

most is tlaaltam olyat hogy Szilard Leo szerint mennyi az 1 bit
letrehozashoz szukseges elmeleti minimum,
a felszabaditasra is igaz.

kTln2 (vagy kb. 0.69 kT) a minimum munka egy bit of binary information
tarolasahoz  k > Boltzmann's constant and T > a tarolo kozeg homerseklete.

http://physicsworld.com/cws/article/news/2010/nov/19/information-converted-to-energy
kTln2 (or about 0.69 kT) is both the minimum amount of work needed to store
one bit of binary information and the maximum that is liberated when this
bit is erased, where k is Boltzmann's constant and T is the temperature of
the storage medium.

tehat ami rohadtul meghaladja az agyamat, hogyan kell elkepzelni hogy ha nem
egyszeruen a letrehozashoz kell energia, elmozditani a reszecsket vagy
akarmi,
hanem hogy megno a tomege az anyagnak ha informacio van benne.