[Epitesz-barkacs] gázmérgezés (volt: paks - elore menekulesi lehetoseg)

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2014. Júl. 20., V, 16:05:26 CEST

Dienes József wrote:

> Milyen mérgezést lehet kapni a földgáztól vagy a PB-től?

Bár a többiek kb megválaszolták, szóval fűtézi szezonban jópár ember kap CO
mérgezést valami szar kémény, eldugult ezmegaz miatt. De ez csak egy mellékérv
amellett, hogy talán a fölös áramot, ha lesz, ilyesmire lehetne használni. De
csak úgy tudom elképzelni, hogy semmi erőszak, semmi központi ráhatás, hanem
csak max valami árverseny (nem állami beavatkozás miatti) okán az emberek így is
döntenek, ha új fűtési rendszert kell kialakítaniuk.

Van egy gyanúm: Ha azokat a családokat, ahol vannak CO mérgezés után életben
maradottak, ezeket az embereket megkérdeznék, hogy ha volna ilyen lehetőség, és
visszamenőleg... hát szóval akár meredek többletköltséget is bevállalnának. Na
jó, elismerem, ez elég demagóg duma. Akik meghaltak a minapi
repülőgép-szerencsétlenség során, azok hozzátartozói is kifizetnének utólag
sokkal több pénzt, ha akár a földgolyót a másik irányban kerüli a gép, de ezzel
életben maradnak. A hétköznapi ember nem fizetne emiatt többletpénzt, csak ha
muszáj.

Meg hát belátom, áramütéstől is meg lehet halni. Legalábbis ott, ahol 400V-os a
hálózat. Én mitagadás, el nem tudom képzelni, hogy a 110V-os vagy mekkora
fesztől bárki meghalna. Én lehet, hogy (némi túlzással) feleslegesnek tartanám a
lekapcsolást szerelés közben. :-)