[Epitesz-barkacs] acél lemez

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2014. Júl. 25., P, 22:30:55 CEST

Pataki István wrote:

> SZERINTEM SURLÓDÁS

Biztos, hogy nem az. Ha megfogok egy forgó valamit, pl ugyanezt úgy, hogy a gép
fúró üzemmódban van, de nem üt, akkor nem érzem forrónak. Ha meg annyira
megfognám, hogy annak érezném, nem azonnal, és a hatás se múlna el azonnal.

Ha van ilyen cuccod, próbáld ki. Meg fogsz lepődni. Én nem akarom megmagyarázni,
csak a tényt írtam le. Ha ezo-izé lennék, mindenféle baromsággal előjönnék, hogy
így az ilyen energia, úgy a csí meg a csá... De nem.

> KICSI ÉS LASSÚ A KITÉRÉS, RUGALMASAN KÖVETI A BŐRÖD.

Lehet, hogy a lökéshullám hatására a hőérzékelő idegek lesznek valahogy
ingerelve, de hogy hogyan, azt már csak azért se tudhatom, mert igen szerények a
fiziológiai ismereteim. Ezért azt se tudom, hogy a racsnis masináknál miért nem
áll elő a jelenség.

> A HATÁS AKKOR IS UGYANAKKORA SEBESSÉGGEL TERJED, CSAK OLYAN RÖVID
> IDEIG TART, HOGY ELŐBB MEGSZŰNIK A BEHATÁS, MINT HOGY A VÉGÉRE ÉRNE.
> EGYÉBKÉNT A RUGALMASSÁG KÖVETEZMÉNYE

Világos, és filózatam is rajta, hogy vezessem elő a dolgot úgy, hogy érthető
legyek. Nyilván akkor is ugyanúgy megy végbe a hatás, ha gumikalapáccsal ütöm
meg a véső végét, de ugye ekkor egy nagyon lassú, elnyújtott erőről van szó,
aminél elvész a rugalmas vésőszárban terjedő hullám jelentősége. Gakorlatilag
úgy fogható fel, mint egy merev test.

> AZ ENERGIA ÉS AZ IDŐ HÁNYADOSA A TELJESÍTMÉNY

És?
Az lehet a fő eltérés, hogy míg az egyik esetben (gumikalapács) máshol vész el
az energia, a másik, nagyon gyors hullám végigfutása esetén, amikor csupa
kemény, de rugalmas anyagról van szó, ott, a kőben hasznosul a zöme.

> A TÖMEG (NEVEZHETJÜK TEHETETLENSÉGNEK IS), ÉS A RENDKÍVÖL RÖVID IDŐ
> MIATT NEM HAJLIK KI. "NINCSEN RÁ IDEJE"

Így van, ezért kell ez a módi, ezért működik a szög- meg a ceruzabelövés.
Van egy spécibb ága a todománynak, a páncéltörő rakéták esete. De ezt most
kihagyom.