[Epitesz-barkacs] gris

Cser Tamas maguspr53 at gmail.com
2014. Jún. 14., Szo, 13:00:25 CEST

Acs Gabor <levlista at e8e.eu> írta, 2014. 06. 14.:
> [...]
> Anyám azt csinálja -ő nagyon környezettudatos-, hogy a kádban van egy
> vödör a csap alatt, a csapnál kell kezet mosni, és abból a vödörből
> leönteni a WC-t. Namost az a vödör állandóan ott áll a kádban, megy bele
> a szappanos víz, és ettől az egész olyan szürke, a felülete
> síkos-csúszós, nincs nagyon gusztusa hozzányúlni az embernek. Ez a cucc
> is begyűjti oda belülre a lemosott szappanos, hámsejtes, izzadságos
> levet, kiválik a falain, bebüdösödik, eltömődik stb. Jobb lenne a
> lefolyó vizát valahogy megtisztítani és azt újra hasznosítani.

ezt egy homokszűrővel lehet megoldani, mint amit az úszómedence
vízforgatásába építenek be, a szűrt víz visszaforgatódik, és amikor
sokezer - soktízezer liter után a homokszűrő kezd eltömődni, rükvercbe kell
kapcsolni rövid időre, és kevés vízzel a sűrített anyag kimegy a csatornába

úgy egyébként a csatornaszabvány a komcsi időben beállított 180 liter/fő*nap
alapján számíttatja ki a napi "1db daraos szar/fő" úsztatnivalóhoz
(csatornaszabvány 1995-ös táblázata egy 1980-ban kitalált
vízfogyasztásra hivatkozva, amikor még dőzsöltünk a 0,40Ft/m3
vízdíjhoz voltunk szokva)

az EU csatorna irányelv pedig a "nem dőzsölős nyugati imperialistákhoz"
a  "csak" 70 liter/fő*nap-ra számoltatja ki

lényeg: a kevés vízzel úsztatott darabos lassan dugulásokat tud okozni