[Epitesz-barkacs] Válasz: gris

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2014. Jún. 15., V, 02:53:54 CEST

Hofferek Attila wrote:
> Itt is csak az a kérdés, hogy tök bonyolultan, rohadt drágán
> visszanyerünk napi
> mennyi energiát? Értem én, hogy ez az irány, és egyszer majd tök jó
> lesz, de most

Teljesen igazad van. Nem itt tartunk. Kényszer sincs errefelé. Takarékoskodni
könnyebb, eredményesebb.
Energetikailag lehet, hogy az teljes fogyasztásban egészen jelentéktelen.
A fürdési energiafelhasználás szerintem jobban csökkenthető, ha van egy
többé-kevésbé korrekt mérőcucc a zuhanyozónál szép nagy kijelzővel, ami Ft-ban
mutatja az aktuális meg tán az összegzett fogyasztást. Látni lehessen, ahogy
pörög a forint számláló a melegvíz megindításával. Egyúttal a vízre is jó
hatással lenne, sőt, az is benne lehetne a szerkezetben. Fontos, hogy az adatok
jól korreláljanak a mérőkével, különben elkomolytalanodik, és a családtagok nem
veszik figyelembe.

> még kábé ott tartunk, ahol az űrkutatással. Adjatok tizenhat billió
> dollárt, és mit kaptok?

Ez kissé más téma. Olvasom az űrvilág hírlevelét, amiből kiderül, hogy eléggé
szűkmarkúan bánnak ezekkel a költségekkel, de mégis azért folynak a kutatások,
fejlesztések, és megjelennek a magáncégek egyre nagyobb hányadban, egyre jobb
eredményekkel. Ettől még persze nem fog az ember holnap a marsra indulni. De
marha nagy hiba lenne azért leállítani illyen kutatásokat, mert nincs közvetlen
haszna a hétköznapi életben. Minden ilyen alapkutatás-féleségre ez jellemző,
kevés olyan van, ami közvetlenül is hasznos. Vagy nem is olyan kevés, mert a
műholdak meglehetősen közvetlen befolyásolják a mindennapjainkat.

> valójában). Vagy cipzárat? Tépőzárat? Ötven kiló követ a holdról? Meg
> vagy száz halott asztronautát? :D

Érdekes ez a hány halott dolog. Kevesen gondolnak bele, hogy pl ma Mo-on naponta
kb 400 ember hal meg. A világon meg kb 280ezer, az amcsiknál kb 12ezer. Persze
nem mondom, hogy akkor mit számít az a pár halott itt-ott, csak meghökkentő az
arány, nem?