[Epitesz-barkacs] Válasz: gris

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2014. Jún. 15., V, 02:59:38 CEST

Cser Tamas wrote:

> már vagy 25évvel ezelőtt volt cikk, hogy németországban egy hotel
> fürdővizéből már kitermelték a hőt egy köztes puffer tartályban

Nagy tételben lehet, hogy érdemes ezzel foglalkozni. Azért úgy látom, hogy ez
azok a példák közé tartozik, mint mondjuk egy épület teljes energiaellátását a
tetején levő napelemerdővel biztosítják.

Egy érdekesség:
Most, hogy szinte mozgásképtelen vagyok egy ideje, beszereztem egy mobil wc-t,
amit lakókocsikba szántak a tervezői.
Egész más a filózófiája. Roppant kevés vízzel korrektül elintézi az öblítést,
jól zár, nincs büdös... Ha ezen az elven működnének a WC-k, lehet, hogy az
öblítővíz kérdése egészen eljelentéktelenedne, de be kell látni, hogy akkor az
elvezetéssel lenne baj. A csatornában csak a folyékony anyag hajlandó jól
elvezetődni. És ahogy pont te írtad, kell egy bizonyos hígítás ahhoz, hogy a
szennyvíz kezelhető legyen. Ha a háztartások, üzemek... betöményítenék, akkor
kénytelen lenne a vízmű és a csatmű megoldani a hígítást pl hálózati vízzel,
vagy ha van, dunavízzel, más természetes vízzel.