[Epitesz-barkacs] Szetszedtem 727

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2014. Jún. 23., H, 16:43:11 CEST

Vajk Fekete wrote:
> mindig ott akadok el, hogy a nyomasbol eredo ero sugariranyu, a
> tartaly meg az erinto iranyu erotol szakad el. mi okozza hogy ezek
> egymasnak megfeleltethetoek?

Nem úgy számoltam, hanem úgy, mintha a fél tartály egy tömb lenne, és a
képzeletbeli félbevágásnál hatna az erő egy Dx1centi területen. A tartályra
sugár irányban ható erőnek csak az erre a felületre merőleges összetevője
számít, a többi kiejti egymást, ha megnézed lerajzolva. Tehát a falban a metszés
felületén csak húzóerő jön létre, nyíróerő nem.