[Epitesz-barkacs] Nem halad a kemence epitesem :) - volt: Kulteri "tanyasi" vakolat kerdes

Karoly Kovacs psat55 at yahoo.de
2014. Május. 10., Szo, 12:30:26 CEST

Mert mindehol igy olvastam. :)))
Komolyan: sok leirast, kesz kemencek lepesenkenti epitesi leirasait
atneztem, osszevetettem oket, s ez tunik szamomra a legjobb megoldasnak.
Ne felejtsd el (de talan nem tudsz errol, nem kiserted figyelemmel a
regebbi kemences sza'lamat), hogy ez nem egy hazban levo (bubos)kemence
lesz, csak egy kerti suto kemence, ahol tokeletesen eleg, ha mondjuk 4-5
oran keresztul tartja a meleget (meg ennel kevesebb is elegendo).
Cserebe konnyebb a konstrukcio, nem kell annyira komoly statika. Ahogy
szamoltam, igy is mazsa folott lesz a hotarolo cucc benne. Szerintem a
nappalinkban levo gyari, komoly 9kW-os kandalloban sincs ennyi samott
(es az emlitett homok-uveg keverek), mint az en kemencemben, es megis
me'g masnap reggel is meleg szokott lenni.
Osszesen igy nez ki: 50 kilo kvarchomok, kb. 20 kilo uvegtormelek,
70-80kg samott, es az aljan levo 15 centi vasbetonnak is van tetemes
hotarolo kepessege.

Karoly