[Epitesz-barkacs] pedál

Vajk Fekete vajkhu at gmail.com
2014. Május. 19., H, 07:58:29 CEST

Szoval,

Amirol beszelunk az a hajtokar rogzitese a kozeptengelyen.
Gondolom a negyszogtengelyes valtozat.

Ebbol a nagyon kinainal menetes csonk van a tengely vegen, azon anya.
A kicsit jobbaknal menetes furat van a tengelyben, valami 8-as surumenet
vagy hasonlo. Nagyfeju csavar szokott hozza lenni, aminek 16-os a feje,
vagy speci alatet es imbuszfeju csavar.

A lenyeg, hogy a negyszog kupos, rafeszul fem a femre, es a csavar huzza
ossze. Ha egesz keveset is mesz ugy hogy laza, akkor elnyalodik az alu
hajtokarban a negyszog, es onnantol hiaba huzod meg akarhogyan, mindig
mozog icipicit. Ez a mozgas meg kilazitja a csavart, es ujra lazan mesz,
amitol megjobban elnyalodik.

Nezd meg a hajtokarban a lukat, vannak-e kopasok a sarkak mellett. Esetleg
kicsit reszelovel igazitani rajta, es utanna nekem egyetlenegyszer a zold
loctite csapagyrogzito bevalt. De nem csak a csavarra, hanem a szepen
lepucolt tengelyre is. Fakalapaccsal izombol oszeut, es utanna a csavar.

De meg kell mondjam, hogy az alapveto tapasztalat hogy eselytelen vagy. Ha
kicsit ocskabb a csavar, akkor plane elszakad/lejon a menet mielott
rendesen osszehuztad volna.

Vajk