[Epitesz-barkacs] vízvezeték magasan

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2014. Nov. 21., P, 17:50:00 CET

Pataki István wrote:
> A hideghez kb. 20 méter, a meleghez kb 14 méter kell ponttól pontig.
> Úgy érzem, az ötrétegűvel szemben a méterre kapható rézcső, különösen
> a vékony, sokkal könnyebben megrogy.

Nem kell összetéveszteni a klímacsővel. Nem rogy meg, csak ha durváskodsz vele.

> Akkor meg mit csinálok? Az
> ötrétegűrhöz ráadásul van hajlítórugóm, rézhez nincsen.

Nekem nincs ellenemre az ötrétegű sem, csak abból nem hinném, hogy van olyan
vékony, amiről beszélek. Aszondod, 20 méter. Ha 16-os a belső átmérő, és mondjuk
6 liter/perc (0,1 liter/s) a vízvételi sebesség per cső (melegnél lehet, hogy
sokkal kisebb), akkor a 20 méterre eső szinte pont 4 liter 40 másodperc alatt ér
oda. Ez marha kellemetlen napi használat mellett. Mármint a melegnél, a hidegnél
nincs gond.

Ha viszont csak 8mm a belső átmérő, akkor csak 10 másodperc, ha meg csak 6,
akkor 5,6. 14méternél ez meg csak 4 másodperc. Marha nagyok ezek a távolságok,
és gondolom cirkulációs szivattyú nincs tervbe véve. (Én a 8 max a 10mm belső
átmérőt választanám legalábbis a melegvízre.)

De mondok egy nem megvalósítandó, sokkal durvábbat érdekességként, amit régebben
kipróbáltam élesben, és üzemelt sokáig mosógép-ellátására: 10/6mm átmérőjű lágy
pvc cső. Tehát 2mm falvastagságú. Meghökkentően kibír minden létező hálózati
víznyomást, és úgy vezethető, mint egy mtk kábel. Persze a hőt nem bírja, meg
késsel bármikor bárki elvághatja.