[Epitesz-barkacs] Kályha szigetelés

Beka beka63 at freemail.hu
2014. Okt. 12., V, 09:35:39 CEST

Hello gyapo!

> Mennyire kavar be a kályhának, ha hátul is teljesen zárt fal lenne?

Nem tudom, hogy segít-e, de attól még leírom.
Nekünk ugye cserépkályhánk van a szobában, fatüzeléssel.
Fűtési szezonban ha akkorát mosok, amit nincs hová kiteregetni,
például plédet, akkor egyszerűen feldobom a kályha tetejére.
Vagyis letakarom vele. Ettől a kályha képes rá, hogy még
másnap délután is meleg legyen a pléd alatt. Vagyis igencsak
jól hőszigetel egy már kiszáradt, és kettébe hajtott pléd.
De arról szó sincs, hogy a pléd alatt forró lenne a kályha,
merthogy hőszigetelve van. A cserépkályha ha nem tűzelem
eszetlenül túl, akkor nincs annyira meleg, hogy ráégjen az ember.
Mikor kint nagyon hideg van, akkor szoktam annyira beröffenteni,
hogy az már égeti a kezem, de még ilyenkor is messze van tőle,
hogy a kályha bármit is meg tudjon gyújtani.

    Géza