[Epitesz-barkacs] Balta

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2014. Okt. 20., H, 04:03:57 CEST

Acs Gabor wrote:
> A magas tuskó jó ötlet, kellett volna kérnem a tüzifával együtt, hogy
> hozzanak egy olyat is. Na majd a következőnél.

Ez megoldható úgy is, hogy kinézel egy jó mackós tuskót, és csinálsz neki valami
magasítást.

> a deszka-szerű fa ritkábban jön létre, inkább olyan

Az nem magától jön létre. Egyszerűen legalábbis a jól hasadó kuglikat így vágod
fel. Nem félbevágással kezded, hanem leszelsz az oldalából egy darabot a kör egy
húrja mentén, aztán beljebb tetszés szerinti centivel párhuzamosan egy újat...
Nem nehezebb, mint a félbevágás aztán megint félbevágás.

A keletkezett lapos fákat meg sokkal gyorsabban tudod megfelelő darabokra vágni.
A megtakarítás ott van, hogy nem mindig újra meg újra le kell hajolni az újabb
megfelezendő darabokért, hanem csak van a kugliból mondjuk 5 darab, csak azokért
kell 5-ször lehajolni, és mindből kijön szintén kb 5 darab, tehát 5 lehajolás 25
darabra vágás. Ezek persze csak példaszámok, az elvet akartam csak megmutatni.

> háromszög-keresztmetszetek szoktak nekem kijönni a rönkökből. Abból
> szeletelgetek ahogy sikerül.

Hát igen.
Volt egy nálam jóval gyakorlottabb elektronikai szakember. Látta régen, hogy
dolgozom, és javaslatot tett pár változtatásra. A mottó: így akarom, és nem így
sikerül. :-) Megfogadtam a tanácsait, azóta sokkal szebb dolgok jönnek ki a
kezem alól, és megcsinálni is jobb, könnyebb, áttekinthetőbb.