[Epitesz-barkacs] Balta

Varga Tibor vargat61 at gmail.com
2014. Okt. 20., H, 10:42:37 CEST

Sziasztok!

> Csak a tölgy és a bükk, ezeknek meg eléggé hasonlóak a tulajdonságaik.

A gyertyán kicsivel olcsóbb lenne, de azt direkt nem kértem.
> Kőrist használtam még régebben, az is jól hasadt.

Az akác meg gyárilag eléggé vékony.

Nekem meg pont az a tapasztalatom, hogy jó, ha többféle fám van. Persze,
csak ha mindegyik hozzáférhető és nem
a rakás aljában van valahol.

Az akáccal gyorsan lehet nagy meleget csinálni.
De!
A háncsban van valami égésgátló, így ha nincs hasogatva lassan égő tüzet is
lehet vele alkotni.
Előfordult, hogy a kéreg elégett és elaludt a tűz.

A tölgynek hosszú parazsa van. Nagyon sokáig izzik.
Ha azt szeretnéd, hogy kevés fával megrakod és 6-8 óra múlva legyen
parazsad, akkor kell a tölgy.
Ha még el is zárod, akkor még jobban megnő ez az idő.
Az akác már rég összeroskadt és lehet, kell rá rakni, a tölgy még izzik és
emiatt nem lehet
rárakni. Sokkal több a hamuja a tölgynek mint az akácnak.

A gyertyánnak alig van hamuja. Én ezért szeretem.

Ha nagyon hideg van és sok fát kell eltüzelni, akkor jó a gyertyán, mert
nem kell hamut takarítani.
Vagy ilyenkor, amikor csak kicsit kell begyújtani, mert gyorsan elég és
nagyon rövid ideig izzik.
Emiatt nehezebb túlfűteni vele a házat.
Persze ilyenkor, amikor éppen csak, hogy be kell gyújtani a puhafa a fűz, a
nyár jobb.
Könnyebben szabályozható a  fűtés, ha többször kell rárakni. De ezek
tárolásához kell sok hely.

Üdv. Tibi