[Epitesz-barkacs] cafnikulcs(?)

Pataki István pataki.istvan at freemail.hu
2014. Okt. 20., H, 15:35:41 CEST

Eddig nem is ismertem az elnevezést. Igaz, csak egy méret, és nem
racsnis, de ha megszorul az ember ez is működik: egy a lyukba passzentos
imbusz kulcs szemben lévő lapjaiba vékony flextárcsával beleköszörültem
a hornyot, és egy egész lakást kényelmesen fölszerelvényeztem vele. Már
ha ugyan jóra gondolok: a belső körkeresztmetszetű fittingben befelé
egymással szemben két axiális borda van, ez csúszik aztán bele az
imbuszkulcsba köszörült horonyba. Összerakáshoz megfelelő méretű
csavarhúzó, kisebb pillanatszorító szára is megfelelt, de egy beragadt
darab szészedésénél letörtem a sárgaréz bordát, akkor határoztam el,
hogy célszerszámot készítek.

Üdv
pi

U.i.: tizenkétszögletű kulcsot készletben is árulnak.
Én viszont sok évvel ezelőtt azzal szívtam meg, amikor egy elég mély
helyen azt még láttam, hogy torx kulcs kell, még az is látszott, hogy
pöcse van, tehát fúrt torx kulcs kell hozzá, az már csak némi kínlódás
utn derült ki, hogy ötlapú:). A boltosok legtöbb helyen úgy néztek rám,
mint tyúk a piros kukoricára, mígnem egy helyen találtam "bit"-eket.
600+ft darabja:(. Ja meg egy háztartási gépet háromágúra slicelt fejű
csavarokkal szereltek! Siemens, szeretlek!