[Epitesz-barkacs] kiegyenlítő tartály

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2014. Sze. 1., H, 09:11:30 CEST

Pataki István wrote:

> Mekkora nyomásra célszerű beállítani üresen a kiegyenlítő tartályt egy
> kétszintes, cirkós, radiátoros rendszerben?

Én kb nullára fújnám fel, max valami éppen mérhetőre. Azért, hogy ha elmegy a
víz a rendszerből majd, ha feltöltöd, akkor ha a levegő eleve megvan mondjuk 1
bar, akkor azt hiszed, hogy ennyi víz még van benne, tehát okés, közben meg
lehet, hogy már teljesen elment belőle a víz, nincs is mit keringetni.

Meg hát Vajknak is igaza van, a kiegyenlítőtartály működéséhez az kell, hogy
üresben kisebb legyen a nyomás, mint amikor már víz is van benne, különben nem
tölti be a szerepét. Én csak ezzel a nullával toldottam meg. :)

Aztán a majdani nyomással lehet variálni. Biztos kibírja a rendszer akár a
hálózati víznyomást is. De ezt nem azért írtam, hogy erre kell feltölteni. De
érdemes relatíve nagyobb nyomáson tartani azért, hogy ha nagy lángon megy, akkor
se akarjon a hőcserélőben felforrni a víz. Mondjuk 3 barhoz nem 100 fok
tartozik, hanem - nem emléxem - valami 120 is biztos megvan. Ha forrni kezd a
hőcserélőben a víz, az zajjal jár, lángcsökkentést igényel. Akkor áll elő, ha
valami miatt gátolt a vízáram. De magasabb nyomásnál kisebb vízáram is elég a
zajmentes üzemhez.