[Epitesz-barkacs] olasz golyóscsap javítása?

Pataki István pataki.istvan at freemail.hu
2014. Sze. 4., Cs, 20:53:14 CEST

A mofém-ből talán érdemes lehet néhány javítókészletet tartani, mert
egyszer megváltoztatják a gyártmányt, aztán nézhetsz. Nem az a jó benne,
hogy tizedáron lehet felújítani, hanem hogy nem kell kiszerelni a
helyéről.

Azért elmesélem egy élményemet. Nagyon sok mofém csapot építettem már be
(meg olaszt is, de honeywell nyomáscsökkentő után, 3 bar már nem olyan
nagy terhelés), egy esetben póruljártam. Volt egy a kezdetektől nehezen
járó csap, feleségem nem is tudta kezelni. Egyszer, amikor elzártam, az
utolsó 10 fokban hirtelen nagyon könnyen futott, mintha megjavult volna.

Hosszabb időre mentünk el otthonról, amikor hazaértünk, ki akartam
nyitni, futott is könnyen, de a víz csak nem jött. Mondanom sem kell, a
bejövő KPE cső végén a főcsapról van szó, még a mellékmérő előtt:).
Vasárnap délután öt óra múlt, másnap munkanap, rohanás az "igazi"
főcsaphoz, elzárni a KPE másik végét, aztán gyorsan szétkaptam. Külön
bája volt a dolognak, hogy a csak betekerhető típusó csavar fogta a
fedelét:)

A golyó bejövő oldala vastagon rozsdás volt (négy éve lett beépítve), ez
akadályozhatta az elforgatást, és a forgatószár kiszakadt a golyóból.
Ennek a szárnak a végét kicsit megterpesztik a golyóban, az rögzítette
eredetileg. Vagyis hiába van otthon a műanyag javítókészlet.

Rohanás a baumaxba, amint beérek az ajtón, kérik a kedves vásárlókat,
hogy fáradjanak a pénztárakhoz, mert 5 perc múlva zárnak. Volt 3/4-es
mofém csap, egészen más végekkel, de mit érdekel, ha csak a belseje
kell? Remélem, nem volt azóta gyártmányfejlesztés. Szerencsére simán
cserélhető volt a belével és a fedelével együtt.

Ha arra gondolok, hogy indulás előtt, amikor elzártam volna, már az első
10 fokban kiszakad a forgatószár, de nem vágja ki azonnal a víznyomás,
én meg családi sürgetés miatt nem kezdem el keresni a probléma okát (és
nem zárom el üstöllést az "igazi" főcsapot), akkor csak később kezd
spriccelni az 5-6 mm-es lyukon a 6-8 baros víz...

Maradandóbb élmény lett volna.

pi