[Epitesz-barkacs] olasz golyóscsap javítása?

Cser Tamas maguspr53 at gmail.com
2014. Sze. 5., P, 09:58:40 CEST

edk-barkacs at babakezek.hu <edk-barkacs at babakezek.hu> írta, 2014. 09. 05.:
> Nálam is, nem is egy.
> Ed

hány évente, vagy hány havonta szoktátok a házi vízrendszert leellenőrözni?
vagy csak akkor, ha kiugróan magas a számla?

-----------------------------------
Hasznos ellenőrzés

Az ellenőrzéshez legtöbbször nem szükséges szakember, azt bárki
könnyedén elvégezheti:

    Először is minden csapot gondosan el kell zárni, majd ellenőrizni
kell, hogy nem csöpög-e valamelyik csap, illetve nem szivárog-e a
WC-tartály.

    Miután valamennyi csapot elzárta, kérjük, nézze meg fővízmérőjét:
tökéletes zárás esetén a vízmérőnek mutatójának mozdulatlanul kell
állnia. Ha a vízmérő piros mutatója, illetve számjelzéses mérőnél a
fekete csillagkerék továbbra is forog, akkor biztos lehet benne, hogy
a vezeték valahol szivárog.
--------------------------
mondjuk a vízmuvek.hu-n is tanácsolják:

Évente legalább kétszer-háromszor, például a kerti csapok téli
elzárása és tavaszi megnyitása esetén, így akkor is érdemes elvégezni
az ellenőrzést, ha még nincsenek látható tünetek, hiszen az időben
észrevett hiba elhárítása jelentősen kíméli a pénztárcáját.

A Vízmű szakemberei gyors és egyszerű technikát javasolnak az
állapotellenőrzésre és a hálózat tesztelésére: zárjuk el gondosan
valamennyi vízvételi hely kifolyószerelvényét és nézzük meg a
vízmérőt. Ha a legkisebb csillagkerék mégis pörög, valahol szivárgás
lehet a hálózaton, ezért érdemes szakemberrel átnézetni a rendszert.