[Epitesz-barkacs] Deszka fal

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2015. Ápr. 26., V, 18:13:01 CEST

Acs Gabor wrote:

> Tudja valaki, hogy azt a ferdén egymásra lapolt deszkafalat hogy'
> kell csinálni? Van itt egy házikó ilyennel.
> https://www.youtube.com/watch?v=htWR1ASzYh0
>
> Ez sima deszka, vagy valahogy profilozzák a széleit, hogy ilyen
> felületet adjon?

A tényeket nem tudom, de ha nekem kéne kitalálnom, kb így nézne ki (csak
függőlegesbe fordítva persze).

Persze a méretek, arányok lehet, hogy egész mások lennének. A lényeg, hogy eső
ne tudjon bejutni, és a deszkák fogják egymást mégis, szél se fújjon át a falon.
Annak sincs akadálya, hogy a belső felület sík legyen, tehát a deszkák
trapéz-szerű kereszmetszetűek legyenek, de ez valszeg felesleges, és nem nagyon
takarékos. Vagy igen, ha nagyobb keresztmetszetűeket trapézszerűre vágnak szét
hosszában.

Aztán van mód dupla falcolásra is. Fantázia és gép meg anyag (meg pénz) kérdése
csak.

Amin agyalnék még (ha nem találnék kész módit), a végek kialakítása úgy, hogy
itt se juthasson be víz, de nem azért nem, mert tele van nyomva valami
ragaccsal, hanem a szerkezet legyen olyan.

Kanadában nagyon jellemzőek a faházak agyonszigetelt lakóházakként. Valami
ottani fórumon biztos tudják a módit.

A non-text attachment was scrubbed...
Name: deszkafal.gif
Type: image/gif