[Epitesz-barkacs] Deszka fal

Beka beka63 at freemail.hu
2015. Ápr. 27., H, 11:34:08 CEST

Hello Acs Gabor!

> Kicsit el is bizonytalanított, mivel ilyet én nem tudnék
> csinálni, és azt hittem, ez a faházépítés pár gerenda
> vásárlása, szögelés, csavarozás, és kész.

Pont annyi mint írod, csak mint mindent, ezt is túl lehet lihegni.
Egészen elvadult fadarabokból is lehet házat építeni!
Nekünk rettenetes fadarabokból készült vázra szegelt
farostlemeztáblákból volt a telken a hétvégi ház.
Normális képet épp nem találtam róla, de ez nem is baj,
merthogy találtam egy olyat, amin apám épp szétszedi.
Lehet, hogy tőle örököltem a szétszedést:
http://oldradio.tesla.hu/delete/000709.jpg
Fater épp kiszedte az ablakot, ami átkerült a kőházba.
Felhívnám a figyelmet arra a tényre, hogy az ablak melletti
jobb oldali oszlop szemlátomást három darabból van.
Talán a négy sarka oszlop meg a tető kivételével nem is
volt normális gerenda a házban. Mikor felállt a váz, kapott
kívül belül farostlemez borítást, majd egy zöld festést.
Több mint tíz évig megvolt, és csak festeni kellett.
Nem voltak benne csavarok, csak amik a hullámpalát
tartották, a többi kötőelem mind szög volt. Ahhoz képest,
hogy milyen anyagokból volt, egyáltalán nem akart
összedőlni! Csak túrtam róla egy jobb képet:
http://oldradio.tesla.hu/delete/000743.jpg
Valamint megemlíteném még azt is, hogy mikor ez a ház
épült, egyrészt még nem volt autó, másrészt áram sem volt
a telken. (az egész hegyen se) Vagy teherautó vitte fel
a dolgokat, vagy mi kézben. A fűrészelés -áram nem lévén-
mint kézi munka. Az ablakok is a telken készültek, mert két
telekkel odébb lakott egy ismerős asztalos. Érdekes ember
volt. Ahogy öntötted bele a sört, úgy jöttek ki a keze alól
az ablakok...

    Géza