[Epitesz-barkacs] Deszka fal

Balázs Bámer bamerbalazs at gmail.com
2015. Ápr. 27., H, 13:44:38 CEST

Szervusz Vajk!

> Az alföldön az erdő az egy újkori dolog. Nyárfából nem csinálnak faházat. És
> az alföldön nem volt szokás a faház sosem. Miért is lett volna, amikor volt
> agyag, lehetett vályogot meg téglát csinálni. A hegyen nincs agyag, vagy

Nem így van. Az Alföldön - ahol nem vízjárta terület volt - tölgyesek
voltak, amíg el nem fűtötték és házat nem csináltak belőle. Pont ekkor
jött felülről a rendelet, hogy házat vályogból kell rakni. Ez több
száz éve történt.

Én különben azt figyeltem meg, hogy ahol nem ázik a fa, nem is magas a
páratartalom, ott nem gombásodik. Ahol nem gombásodik, ott rovarkár
sem lesz. Volt olyan gerendám, ami foltokban barnás volt, még lábon
beleesett valami gomba. Csak ezen a területen lett szuvas, az ép
részeken nem. Nem is építettük be, inkább azt a társát, ami 5 méteren
30 fokot csavarodott. Szándékosan eggyel többet rendeltem, hogy
lehessen válogatni.

szia: Balázs