[Epitesz-barkacs] Padlásfödém hőszig.

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2015. Aug. 12., Sze, 15:40:04 CEST

Balázs Bámer wrote:

> Austrotherm AT-KA. Nem úszik fel, ezért gyártják. Ide különben nem
> tenném, mert erősen párafékező, és lehet, hogy korhadni fognak a
> födémgerendák.

Valami nem világos.
Ha a hőszigetelés erősen párafékező, és alatta van a födémgerenda (fából vagy
akármiből), tehát a meleg oldalon, akkor mitől korhadna?

Persze függetlenül attól, hogy az a megoldás, amit alkalmaztál otthon, az
teljesen jó, nem azért írok.

Szerintem a páralecsapódás (korhadás...) akkor jön létre csak, ha a hőszigetelő
réteg páraáteresztő, és alkalmaznak egy párafékező rétegek a hideg oldalon.

Ismerősnél követte el valaki. Felraktak a padlásra olyan kőzetgyapotot, aminek
az egyik oldalán alufólia volt, de úgy, hogy felül legyen az alufólia. Hát az
totál vizes lett alatta. És senki nem volt, aki megfordította volna, szóval
valszeg még most is úgy van.