[Epitesz-barkacs] Padlásfödém hőszig.

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2015. Aug. 12., Sze, 18:53:47 CEST

Balázs Bámer wrote:

> Nem mondtam, hogy mindenképpen. MIndenesetre ezzel egy meglévő
> szerkezet páragazdálkodása tuti megváltozik, én nem kísérleteznék
> vele.

Az az ábra, hogy pl a hungarocell igencsak párazáró, és széles körben
alkalmazzák.

Persze, hogy megváltozik, pl ha vályognál alkalmazzák a párazáró hőszigetelés
bármelyik fajtáját, akkor a vályog csak befelé tud szellőzni, ergo duplájára nő
legalább a párapuffer, tehát a nedvességszabályozó kapacitása. Valamiért ezt nem
szokás kihasználni. Illetve nem egy olyan házat láttam, ami nem vályog, de
hasonlóan nagy nedvességtároló-képességű falú, vagyis mészkő, vastag, tömör.

Ha egy ilyen régi ház falvastagsága netán eléri a fél métert (azért ez nem sűrűn
van), akkor a párakezelő képessége kb megfelel egy régi kőfalénak, ami 1 méter
vastag. És ugye ezek a régi várak egész jók voltak kánikulában.

> Utólagos, nem teljes körűen tervezett beavatkozás, a fal mellett
> simán lehet hőhíd, ott máris támadhat az eddig kiszellőző pára.

Mármint, ha a hőszigetelés nem teljes, van benne hőhíd, aminél megmarad a
párazárás? Akkor igen.

Régen használtam egy elég spéci szigetelési módot, mivel asztalos telkén állt a
faház:
Vettem egy csomó olyan nylonzsákot, amit ruhákra szoktak húzni. Ezeket
megtöltöttem fűrészporral, és szépen egyenletes vastagságban (kb 10 centi)
elhelyeztem a padláson.

Ez kibírta, ha felmásztam oda, és négykézláb közlekedtem. Volt, hogy megemeltem
egy ilyen zsákot télen, és alányúlva tök jó meleget éreztem. Az volt az előnye
azon túl, hogy jószerivel ingyen volt, hogy ezek elég jól zártak egymáshoz, nem
ment alá levegő, meg bele sem. Nem szúrt, mint a kőzetgyapot. Cserébe némileg
nehezebb volt mindegyik szokványos hőszigetelő anyagnál.