[Epitesz-barkacs] Padlásfödém hőszig.

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2015. Aug. 12., Sze, 19:13:34 CEST

Acs Gabor wrote:
> Igen, ezen gondolkoztam, hogy leterítem a padlás padlóját párazáróval,
> rá a hőszigetelőt, ettől megáll a pára a födémben, és akkor mi lesz?
> Belül ledobja a vakolatot?

Ne viccelj már!

Ha bent van mondjuk 60% páratartalom, és a hőszigetelés olyan, hogy ez a
párazárónál is megvan kb a belső hőmérséklet, akkor ott is kb 60% lesz a
páratartalom.

Páralecsapódás csak akkor jön létre, ha a párazáróra egy gyatra szigetelést
teszel, és magának a födémnek is van ezzel összemérhető hőszigetelése, ezért az
a páramennyiség (nem százalék, hanem mg/m3 mondjuk) ugyanaz a párazáró rétegnél,
mint a szobában, csak itt jóval alacsonyabb a hőmérséklet a xar hőszigetelés
miatt. Ha annyira alacsony, hogy eléri a harmatpontot, akkor történik csak
kicsapódás, nedvesedés.

Természetesen, ha semmiféle párafékezés nem történik, akkor ilyen probléma
nincs.

Viszont, ha pl kőzetgyapotra ráillesztesz kevés hézaggal valamilyen mdf vagy más
olyan lapokat a járhatóság kedvéért, amik mégis megvalósítanak némi párazárást,
de ezúttal legfelül, akkor akár az egész szigetelés is átázhat, kivéve a
réseknél.