[Epitesz-barkacs] budi újabb téma

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2015. Aug. 16., V, 10:59:55 CEST

Orbán Mihály wrote:

> Ha már a budi témánál tartunk, én is kérdeznék. Lehet-e kapni kis
> hazánkban amerikai tipusú wc kagylót? Az olyan, mintha eldugult volna,

Ilyesmire gondolsz?

http://vizesblokkszerviz.hu/aktualis/viztakarekos-wc-k-alkalmazasa-3-resz/

Én úgy állnék neki, hogy beírnám az amerika wc csésze vagy hasonló kifejezést,
képeket néznék, és ha van megfelelő közöttük, akkor az adott oldalra elnavigálva
meglesz a portéka.

A magyar módihoz (bár nem tudom, mitől magyar, ezerféle van) is létezhet jó
megoldás a probléma elkerülésére visszafröccsenés nélkül is. Pl aminek elől van
a lyuk, ahol lemegy az anyag, és odáig lejtős, ezek a legkellemetlenebbek abból
a szempontból, hogy nem viszi le a víz a nyomokat, kefélni kell utána. De nem
kellene, ha lenne valami elővíz, ami a művelet elkezdése előtt vékony vízréteget
áramoltatna ezen a "csúszdán". Persze tudom, ez nem jellemző, nincs megoldva.

Az a másik fajta, aminél a pottyantási helyen van víz, de csak kis mélységű a
mélyedésben, az nem tud már csobbanni, és úgy rémlik, az nem is marad dzsuvás,
ha az itt kialakított "medence" elég nagy méretű. Persze ez se lesz csodaszép,
mert az itt lévő kevés víz párolog, és vízkőkirakódás keletkezik körbe a víz
szélénél.

Aztán lehet az olyan is, hogy bidészerűen spricceléssel kezd, szorulás esetén
különösen jól jöhet. :-) Ennél ugye minden felület vizes lesz az elejétől, tehát
nem ragad rá semmi semmire.

Újabb ökör ötlet: tegnap vettem egy kerámia bevonatos vokot. Kipróbáltam egy
tükörtojás erejéig rögtön, hát úgy csusszant ki belőle a kész tükörtojás, hogy
nyoma se maradt.
Mi lenne, ha a wc-csészék bevonata is ilyen anyagú lenne? :-)

Végül: az űrben használt wc hogy működik? Lehet, hogy az lenne az igazi, és az
biztosan még nagyon víztakarékos is.