[Epitesz-barkacs] Konyhai elszívó tuning

SZIGETI Szabolcs szigiszabolcs at gmail.com
2015. Feb. 6., P, 08:31:20 CET

Hali!

Annyi érdekes légtechnikai dolgot olvastam itt, most van egy kérdésem.
Van egy konyhai elszívóm, amelynek keveslem a teljesítményét. Egy Zanussi
felső szekrény aljára szerelt sima lapos elszívó. A gond az - szerintem -,
hogy viszonylag hosszú és tekervényes csőrendszeren keresztül van kivezetve
a szabadba. Nagyrésze szögletes télalap keresztmetszetű csö, kanyar
idomokkal. Ezen nagyon nem lehet változtatni esztétikai és építészeti
okokból.
Segítene-e eze, ha egy csőventillátort beszerelnék oda, ahol a falon kimegy
a levegő a kültérre? Mindezt értelemszerűen párhuzamosan kötve az elszívó
ventillátorával. Vagy, akár érdemesebb lehet kibelezni az elszívót és csak
a távoli ventillátort használni?

Szabolcs