[Epitesz-barkacs] Hangszigetelés gipszkarton falba

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2015. Jan. 6., K, 18:12:16 CET

Karoly Kovacs wrote:
> Tudom, hogy Tibor eredeti kérdése nem arra vonatkozott, amit
> elszeretnék mesélni, mégis elmesélem okulásul:

Nagyon érdekes, amit írsz, de szerintem a végére lehet járni, csak némi
bontással jár.
Itt-ott meg kéne bontani a falakat a jó oldalon is, meg a rosszon is.
Villámgyorsan kiderülne, mi az eltérés. Lehet pl, hogy a jó oldalon a lyukacsos
téglák lyukai a fallal párhuzamosan vannak, míg emitt merőlegesen állnak, és
mint ilyen, már magának a falnak, mint tömegnek teljesen eltűnik a jelentősége.
Az is lehet, hogy amikor a téglákat rakták, az egyik helyen az összes fugát
kitöltötték rendesen, míg a másikon csak a viszintes téglafelületek között van
malter, a függőlegesek üresek. Ez is olyan, hogy a falnak a tömeghatása eltűnik.

Ha így lenne, igaz, hogy nagy kosszal meg némi pénzzel is jár, de orvosolható.
Teljesen tégláig levert vakolat, a réseket, lyukakat, fugákat maximálisan
kitölteni malterral, hogy a réseknek irmagjuk se maradjon, aztán lőn csoda,
megoldódik a probléma.