[Epitesz-barkacs] Hangszigetelés gipszkarton falba

Topybear topylista1 at topybear.hu
2015. Jan. 6., K, 23:30:48 CET

On 2015.01.06. 23:05, jhidvegi wrote:

> Hát nemtom, hol élnek ezek az öregek, de biztosan nem a tiltott szónában.

De ott. Pl. itt is beszélnek erről:
http://www.ted.com/talks/holly_morris_why_stay_in_chernobyl_because_it_s_home?language=hu
Van hozzá magyar felirat.

Vagy:
http://kitekinto.hu/europa/2011/05/04/csernobili_zona_elet_a_radioaktivitason_tul/3/
"A csernobili zónának ugyanakkor vannak állandó lakói is: becslések
szerint 200-300 ember. Azok az emberek, akik a kötelező evakuálás után,
évekkel később hazatértek az otthonaikba. Hivatalosan a Zónában nem
lehet lakni – ezt írják elő az ukrán törvények. A Zóna adminisztrációja
azonban mégis - nem hivatalosan - megengedte, hogy ezek az emberek
visszaköltözhessenek. Szinte kizárólag nyugdíjas korúakról van szó:
mindannyian 60-70 év fölöttiek. Őket hívja a köznyelv „szamoszeli”-nek,
vagyis „önként beköltözötteknek”.

Mivel hivatalosan nem lehetnek a Zónában, mindegyik állandó zónalakó
egy-egy másik városba van bejegyezve. Többségük az evakuálás után kisebb
lakást kapott Kijevben, ezt azonban a gyerekeikre hagyták, és a város
elől menekülve a sugárszennyezett területekre tértek vissza. Bár a
hatóságok hivatalosan nem engedélyezték a visszaköltözésüket, mégis
házaikban van áram és a működik a vízellátás is, és a Zónában van mobil
telefon vétel, amivel a kint lévő gyerekeikkel és unokáikkal
kommunikálnak. Heti kétszer pedig autós-élelmiszerbolt jön el hozzájuk.

A sugárzás nem látszik, nem kézzelfogható és fenyegető – így számukra
nem is létezik, ők inkább élik tovább az életüket, amelyet 25 évvel
ezelőtt megszakította a katasztrófa. A legnagyobb problémát számukra
valószínűleg csak a magány jelentheti…

Kezdetben több mint 1200-an voltak, mára a számuk 200-300-ra csökkent.
Mindannyian nagyon idősek, így ha ez a tendencia folytatódik, a
Csernobil körüli területek lakói közül nem fog maradni senki sem."

Valahol volt riport ott lakókkal is, de most nem találom.

Topy