[Epitesz-barkacs] Nyamm

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2015. Jan. 9., P, 15:19:55 CET

Acs Gabor wrote:
> Egyébként a 'bolti' hőcserélőknél hogyan oldják meg a
> kicsapódás+penész problémáját?

Nem tudom, de van, ahol nem oldják meg, mert a párát is visszanyerik. Érthető
is, mert ha kint nagyon hideg van, és száraz idő ráadásul, akkor az a
20-30m3/(óra*fő) légcsere bent olyan irdatlan száraz levegőt eredményez, ami már
légúti gondokat okozhat. Mondjuk 20% körüli páratartalom.

Amúgy lehet, hogy az autóklímáknál is használhat valami szerrel simán kiölhetők
a mikroorganizmusok. Másrészt itt ugye a kifelé menőben jön létre a
páralecsapódás, és jó eséllyel ez nem jut be.

Ha nem tisztítható valahogy a rendszer, én tutira nem telepítenék olyat.
Lehetőség lenne pl olyan konstrukcióra, ahol időnként az egész elárasztható
valami lúgos, fertőtlenítő folyadékkal, ami aztán leoldja a dzsuvát, aztán
leengedhető a lefolyóba, öblítés, és minden mehet tovább.

Azt azért nem árt tudatosítani, hogy ezek a nagy légáramú kényszer légcserélők
akkor indokoltak csak, ha nagyon tömítettre sikerül a lakás, ház. A
hővisszanyerős meg csak akkor, ha nagyon jól hőszigetelt, különben a visszanyert
teljesítmény elenyészik a falakon átmenő veszteségi teljesítményhez képest.
Hacsaknem tényleg (több)száz m3/h a légcsere.