[Epitesz-barkacs] hidegben melegebb?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2015. Jan. 12., H, 18:33:39 CET

szepygab at gmail.com wrote:

> Nem lehet, hogy a hideg levegő összehúzódván nagyobb oxigénfelesleget
> szállított a lánghoz?

Nem valószínű, főleg azért sem, mert a hidegebb levegő kevésbé "folyékony". De
az lehet, hogy megváltozott a levegő/gáz arány az optimum irányába.

Keményforrasztásnál ennél sokkal többet számít a nem melegített oldalak
hősugárzás szempontjábóli leárnyékolása. Pl amikor nagy söntöket csináltam
réztömbökből meg manganin rudakból, vágtam egy téglába olyan fészket, amibe pont
bele lehet állítani a réztömböt, így, hogy három oldala védett volt a maradék
hármat meg nyaldosta a láng, meg tudtam melegíteni a forrasz hőmérsékletére.
Csak úgy szabadon leállítva valahova az istennek se akart megmelegedni, a
túloldalon annyi hőt tudott lesugározni.