[Epitesz-barkacs] Dilaticos osztas esztrichmezobe

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2015. Jan. 20., K, 16:56:17 CET

Endre Szabo wrote:
> Hát, ha nem padlófűtés és 30x60-as járólap lenne lerakva, egyet is
> értek! Viszont emiatt muszáj a falak külső élén kialakítani előre a
> dilatációt.

Ott persze, hogy kell! Nem szabad, hogy nekifogjon a beton falat odébbnyomni.
:-)

> Mivel a gipszkarton könnyű, nem hinném, hogy emiatt
> sérülne az amúgy vastag, 7 cm-es esztrich.

Hát ha alatta vagy ahhoz közel csinálsz dilatációt, akkor bizony esélyes. Mert
az acélháló ugye alul van, itt meg pont fordított nyomaték jönne létre, tehát
lefelé hajlítaná a betonszélt, ezért maga a beton kéne, hogy húzásra
ellenálljon.

> Az aljában lesz háló, arra
> kötik a fűtéscsöveket. A tetejére nem akarok, elvben nem is kell...

Hát ha a fal közelébe rakod a dilatációt, akkor oda kéne felülre is valami,
legalábbis azon a kis szakaszon mondjuk félméteres sávban a rés mindkét oldalán,
ha van esély rá, hogy pont itt lesz terhelve valamikor. De én inkább az egészet
elhagynám, vagy egész máshol csinálnék dilatációt, ha már muszáj.