[Epitesz-barkacs] Dilaticos osztas esztrichmezobe

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2015. Jan. 21., Sze, 15:03:55 CET

Endre Szabo wrote:

> Amit nem tudok (sokmindent:)! ):
> a vasháló mennyire legyen precizen méretezve a dilatációs
> "medencékbe"? vagyis a dilatációs csíkhoz milyen közel essen?

Nem, mintha én értenék hozzá, és már csináltam volna ilyet, de itt arról van kb
szó, hogy ha terhet kap a csík környékén, akkor lefelé hajlító nyomaték jön
létre. Ezért nem az a lényeg, hogy a széléig teljesen kiér-e (kiérhet, sőt, én
úgy csinálnám), hanem hogy mennyire hatol befelé a széltől. Én elsőre olyan fél
méter körüli sávot raknék felülre. Ez kb azt jelenti, hogy ha kapna terhet
enélkül a szél, akkor kb 15-25 centi táján akarna eltörni, mert enged alatta
ugye a szigetelőanyag. Ezt akadályozná meg. Csak úgy érzésre gondolom, hogy fél
méternél már nem jönne létre számottevő lehajlító nyomaték.

hjozsi

Ps: közben olvasom, hogy Vajk is fél métert rakott a széleken fölülre. Jól
tippeltem.